fredag 11 mars 2016

2 D A G A R K V A R

Igår var en alldeles huisigt bra dag! Morgonen började med ett besök till Turkiska ambassaden där jag var och plockade upp mitt pass och visum! Skönt att allting gick bra med visumet, det var en lång och krånglig process att fylla i alla uppgifter och papper rätt, men nu har jag visumet och det var egentligen det sista som saknades ! Sedan blev det en trip till Iso Omena och inhandlande av de sista sakerna jag vill ha med mig, och såklar åt jag sushilunch på Hanko. Körde hem till Esbo och lämnade bilen där innan vi hoppade på bussen till stan med mamma. Fixade mitt telefonabbonemang till 2 G och sedan gick vi till Champagne baren i Stockmann och skålade inför kvällen. Mötte upp mammas kompisgäng och åt japansk tapas på Izakaya på Runebergsgatan. Maten var otroligt god, deras afterwork var helt perfekt, man fick välja 3 rätter av olika kategorier och ett glas öl, vin eller prosecco för 20 euro! Själv åt jag marmorerad oxe med teryaki sås, edamame med sake och tonfisk-avocadotartar. Mycket gott och nya smakupplevelser! Sedan var det dags att gå mot operan där vi såg Fantomen på Operan och oj så bra den var ! Musiken, kulisserna, allting var helt underbart.

Nu har jag tagit en lugn morgon med lite Netflix och kaffe, skall nu börja packa ordentligt. Och städa undan det sista här hos B. Idag är vår sista hela dag tillsammans, och vi har planerat in en god middag och möjligen ett besök till underbara HoSKs årsfest efterfest. Imorgon kommer jag att åka till Esbo och spendera sista kvällen med mamma, och på söndag morgon ringer klockan cirka två på morgonen och sedan bär det av till flygfältet. Hoppas jag kommer att kunna sova, som det nu känns kommer jag inte alls att få sömn. Resan till Antalya kommer att ta nästan 12 timmar då vi har en 5-6 timmars layover i Munchen.

Ha det gott, kommer att försöka blogga under resan och ta mycket bilder. Annars, så hörs vi mera från Turkiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar