måndag 28 mars 2016

B E L L A V I T A

Nattens departure gick bättre än bra, vi hade dock lite svårt att hitta hem från flygfältet med Satu då vi först körde fel och sedan hade de stängt den vägen vi egentligen skulle ta, men jag var hemma lite efter 3 och fruktade verkligen morgonen då klockan ringde 7.15. Hur som helst så har jag inte kännt mig så supertrött under jobbet. Vi åkte med Linda först till Kundu och hade service på två hotell och sedan vidare till Belek och Regnum. Kring 12 var jag redan hemma och lade mig i sängen med Netflix, somnade bums och det nästa jag vet är klockan 17.00. Sluibade en stund och sedan åkte vi till TerraCity med Linda i jakt på en foam roller, men tyvärr säljer dom inte sådana här i de butikerna jag varit i. Saknar verkligen den som jag har hemma, känns så bra för alla muskler och ryggen att "rulla upp" allting, men jag får väl bara fortsätta leta.
Vi mötte upp Elmo och gick till Macro Center som är en matbutik i TerraCity, tänk Stockmanns delikatess men snäppet billigare. Köpte nytt tvättmedel, mjölk och kokosolja. Vi åkte sedan till Bella Vita som är en italiensk restaurang nära Düden waterfall tror jag, och jag åt såklart en väldigt italiensk (sarkasm) maträtt; halloumi sallad. Maten var super och vi var mätta och belåtna.
Nu kom vi just hem och skall börja krypa i säng. Jag är nu ledig imorgon och på onsdag och har egentligen inte så mycket planerat annat än att tvätta byke och försöka hinna till en skräddare och sy upp mina transferbyxor. Nu skall jag torka av mig sminket, ja torka av det. Jag köpte en makeup eraser från Sephora som fungerar som så att man väter den med varmt vatten och så bara torkar man bort sminket. Det är lite som en handduk men mycket mjukare och lenare - känns superskönt för min hud att inte behöva använda sminkborttagningsmedel eller så och huden blir inte alls lika torr. Rekommenderar varmt för dem som kanske har lite allergier eller känsligare hud! Catcha later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar