tisdag 1 mars 2016

L O V I S A

Igår hade jag väckarklockan och ringa 7.30 vilket inte kändes så farligt eftersom det redan var ljust ute. Gjorde mig i ordning och hoppade i bilen. Det var alldeles härligt väder att köra, så det tog ynka 50 minuter innan jag var framme i Drottningstaden Lovisa. Mötte först upp famo och vi gick till Runda Munken kaféet på Alexandersgatan. Vi gick även till Optikern, en butik där det finns allting man kan önska sig när det kommer till köksprylar. Hade verkligen velat köpa med mig en massa saker, men det får nog vänta tills jag kommer tillbaka.
Sedan var det dags för lunch hos mommo. Hon hade lagat hennes spagetti som är så otroligt god! Försöker ibland apa efter och använder samma ingredienser, men det blir aldrig lika gott. Så jag åt tills jag nästan sprack (vilket jag nästan gjorde under min PT) och hjälpte henne sedan med att installera Skype.

Sedan åkte jag ner till Rederiet längs stranden för att hälsa på mofa. Tänk så smidigt att ha alla släktingar i samma stad! Vi drack kaffe och talade en del om Turkiet och om hans resa till Kuala Lumpur, Singapore och Bali. Sedan började det vara dags för mig att styra bilen tillbaka mot Helsingfors.

Var så otroligt mätt när jag kom hem ännu att det inte blev någon middag. Istället höll jag halvhjärtat på och träna under min PT timme, det gick sådär. Men istället kom vi på ett nytt träningsschema som vi också gick igenom som kommer att fungera utmärkt i Turkiet!

Nu börjar klockan vara så mycket att jag måste dra mig mot spårvagnshålppan och mot jobbet. Har två arbetsturer kvar på Studion vilket känns ganska synd, men hoppeligen får jag fortsätta där när jag kommer hem! Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar