fredag 18 mars 2016

M E R H A B A

Den här fina och soliga dagen har varit full med proggis igen, känns som jag börjar varje inlägg på samma sätt, men no can do! Ivarjefall så började vi först på office där vi gick igenom lite grejer och fixade hotellmapparna klara. Sedan åkte vi till Belek och hotellen Susesi och Regnum där vi droppade av mapparna. Vi fick även äta lunch på Susesi, det är inte varje dag man får gratis lunch (is there such a thing as a free lunch?) på ett lyxhotell. Idag gjorde jag även något som jag inte har gjort sen 2012 typ, jag körde en manuell bil! Det gick jätte bra trots trafiken, men efter en stund kände jag att jag inte ville köra mera då det började bli mera trafik närmare Antalya. Trafiken kan verkligen vara ganska galen här - även om det finns trafikregler. Dessutom håller det på en massa vägarbeten, och ena dagen kan man köra en viss väg medan nästa dag den kan vara stängd, så det gäller att kunna många olika vägar här.
 Efter besökt till Belek åkte vi tillbaka till office där vi fick en snabbkurs i hur man använder kortmaskinen då vi säljer exkursioner. Vi hade lite brottom då killen som skulle komma och fixa vårt badrum skulle komma 17.30, men sen fick vi höra att han skulle komma senare igen. Klockan är nu snart nio och killen har ännu inte dykt upp. Tillsammans med Linda har vi pluggat lite på materialet vi fått och övat på våra transfer speeches. Skall ta och packa min guideväska, stryka uniformen och spela lite Duolingo, börjar redan lite kunna små och vanliga turkiska ord som man hör nästan hela tiden:

Merhaba = Hej
Evet = Ja
Hayir = Nej
Teşekkürler = Tack
Tamam = Okej/Det är okej
Lütfen = Please  
och min favorit, Güle güle : hejdå

Idag fick jag även min nametag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar