söndag 24 april 2016

B A C K O N T R A C K

Då var det dags för lite uppdatering här! Vi kom tillbaka från guide academyn på onsdagen och oj så roligt vi hade även om nätterna blev korta. Träffade resten av det nya guideteamet och alla var jätte trevliga och vi hade hur roligt som helst! På dagarna hade vi "föreläsningar" om olika saker och på kvällarna åt vi och gick ut ibland. Hotellet Pegasos World var inte uppe ännu, så det var lite skrämmande att bo där då det inte fanns mycket personal och allting verkade liksom stängt. Men det var ett fint hotell och poolområdet var underbart. Dessutom kastade jag av vinterpälsen första kvällen och vattnet i havet kändes inte så kallt alls! Två kvällar drog vi till Side med Linda och käkade middag på Fiesta varefter vi mötte upp andra guider på Royal castle för några bärs, sedan fortsatte vi vidare till Karma som var en stor nattklubb. Vi hade även en exkursion study, Manavgat, så dit åkte vi också. Det var roligt att komma bort lite från "skol andan" och röra på sig lite även om vi redan varit på den exkursionen. Men jag lärde mig mycket nytt så det var faktiskt helt perfekt!
Saknade Antalya mycket och var så pepp på att åka tillbaka hem. Vi åt teamdinner på Bella Vita och nu var även vår nya team medlem Kasper här!
Påväg till Side för middag med Linda
Livet rullar på och varje dag ser lite olika ut. Bland annat har vi varit i Kemer/Beldibi och sett ett nytt hotell, Nirvana, och det var verkligen i min smak! Sedan har det varit lite flygfält, utekväll i Kaleici och en stranddag. Fick även en liten bränna på min bleka hud och väntar så på att få bli ännu mera brun.

Inatt hade vi en arrival och jag kom hem kring halv fyra. Därför har jag idag haft en sleep in och åker inte iväg innan 12.30 mot flygfältet. Nästa veckas schema ser muy bien ut och jag hoppas på superväder. Till fredagen har de lovat kring 31 grader och sol, och gissa vem som är ledig då! Annars så har jag dragit på mig en förbannad flunssa, halsen värker och näsan är snuvig. Hoppas så på att det inte blir värre - skulle inte riktigt vara taggad på att bli ordentligt sjuk nu, dessutom kommer jag att få mitt första besök från Finland den 7e maj då mamma kommer ner hit! Det är så perfekt för jag har faktiskt nu börja få vissa Finland-craivings och det är inget mindre än Eloveena pikapuuro och taco-krydda som jag suktar efter. Visserligen hittade jag någonslags snabbgröt i Macro center, men det smakar lite si och så.

Nu ska jag ta och slänga i mig en Actimel och sedan röja lite i rummet som ser lite förjävligt ut för tillfället. Sedan hoppar jag i bilen och kör till flygfältet. Kommer även att jobba på natten igen men det gör ingenting eftersom nattflygfältet är ganska roligt på sitt eget sätt! Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar