söndag 5 juni 2016

PAST DAYS

Uppdatering från Turkiet och älskade Antalya. Här rullar livet på som normalt, arbetar och är ledig då och då. Flygfält, hotell, kontorsarbete, the whole deal. Under lediga dagar blir det mest bykande, städande, lite solande ifall solen skiner och försök att bota måendet från kvällens bravader. En del festande har det varit och kanske även en av de bästa kvällarna. Livet rullar på här som vanligt och egentligen gör jag inget superduper spännande. Har även f¨tt veta när jag har semester och bokade även biljetter till Finland, stay tuned people!
Utsiktsplatsen i Kaleici
Umbrella street
I början av veckan hade jag även finbesök från Finland då fina Jenna var här i två dagar. Det blev allmänt häng och solande på Mermeli. Kände verkligen att jag var ledig då vi låg där och solade.

Annars så har jag även den här veckan varit och study en exkursion; jeep safari och rafting! Det var hur roligt som helst. Vi åkte först mot Avsallar med transfern och sedan hade vi en 3 timmars off road safari uppe i bergen. Vi åt även lunch på ett ställe där local guiden visade hur man kan göra olika turkiska maträtter, sumak sallad och en slags joghurt sås, tänk tsatsiki men med en turkisk twist. Efter lunchen var det dags för rafting i den turkosa floden och det var något av det roligaste jag gjort på länge, sådan adrenalinkick man fick av det!

Nu i slutet av veckan har det varit nattflyg för min del vilket betyder att jag varit ledig på dagarna och börjat jobba kring 20.00. Idag vaknade jag kring 12.30 (kom hem lite efter 3 från flygfältet) och har legat vid poolen med Linda och Satu. Skall snart börja göra mig i ordning för nattflygen och sedan dra mot flygfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar