onsdag 5 oktober 2016

S E A S O N E N D

Det har igen varit tyst här ända sedan, tja, mitten av sommaren? Och istället för att komma med en ursäkt om varför det varit tyst så kommer jag istället uppdatera lite om vad som hänt sedan senast. När jag skrev det föregående inlägget så var det slutet av juli och bara 3 månader kvar av säsongen. Idag har jag dock skrivit kontrakt på förlängning vilket betyder att jag kommer stanna lite längre i Turkiet än tidigare planerat - och det passar mig mer än väl!
Många koppar te har konsumerats under den senaste tiden. Tidigare tyckte jag egentligen inte om att dricka te, speciellt då det är varmt ute, men med två sockerbitar smakar det faktiskt bättre än bra. Dessutom hjälper det med att reglera kroppsvärmen vilket i sin tur har gjort det lättare att tackla hettan - och så blir det lite som en vana att ta en kopp efter en måltid. 
Jag har även haft mycket besök från Finland av både mamma, syster och B. Dagarna spenderades i Side och Antalya men också jobbandes. Har varit mycket i Pegasos World hotellet i Side och haft hotellservice vilket varit en rolig omväxling. På de lediga dagarna då jag faktiskt stigit upp från sängen har jag slappat vid poolen och sugit i mig D-vitamin. En dag åkte vi också till BLM beach club med Satu och Kasper och njöt hela dagen. Mycket fest har det också blivit, speciellt nu då alla börjar inse att det bara är några veckor kvar av säsongen.

En av de roligaste händelserna den här säsongen är resan till Rhodos som jag, Laura-Maria, Mads, Hampus och Marius vann. Vi packade väskorna och hoppade på en buss till Marmaris och fortsatte sedan över med en färja till Rhodos. Spenderade cirka 3 dagar där med både fest, sightseeing, slappande och farliga beerpong spel. Hade så otroligt roligt med det gänget - och så var det ju kul att träffa kollegorna på Rhodos! Bästa händelsen var nog dock när vi såg ingen mindre än Antti Tuisku gå förbi oss, jag och Laura-Maria sprang fram som två småflickor och fick ta bild med honom, lyckans dag!

Annars, så börjar säsongen faktiskt glida mot sitt slut. Vädret har ändrat här nere, även om det är varmt (kring 30) grader på dagarna så har jag börjat använda jeans och tröja/rock på kvällarna. Har faktiskt saknat att inte behöva svettas dygnet runt.

Mera uppdatering kommer inom kort, just nu väntar jag på att klockan skall bli 19 då vi åker iväg till flygfältet för att skicka iväg samt ta emot Helsingfors-flygen. Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar